Τεχνικές για να γίνετε (και να φαίνεστε) ο πιο καλός πωλητής, ότι και να πουλάτε!
Μην προσπαθήσετε να πουλήσετε αλλά να δώσετε λύση στο πρόβλημα των πελατών σας.
Οι πιο επιτυχημένοι στις πωλήσεις πολλές φορές δεν δηλώνουν καν πωλητές στο επάγγελμα.
Ο λόγος είναι ότι είναι απλά ειδήμονες στον τομέα τους και έτσι μπορούν να λύσουν οποιαδήποτε πρόκληση που αφορά την πελατεία τους.
Με απλά λόγια, εάν είστε στον τομέα των πωλήσεων, τότε αυτόματα πρέπει να είστε οι καλύτεροι γνώστες αυτού που πουλάτε. Το μόνο που απομένει είναι να το ξέρει και το υποψήφιος αγοραστής σας!
1.Προσεγγίστε σαν γιατρός τους πελάτες σας.
Αντί να προσεγγίσετε τους πελάτες σας σαν κλασσικοί πωλητές υιοθετείστε την προσέγγιση του γιατρού. Τι εννοούμε; Οι γιατροί δεν ξεκινούν να μιλούν για τις θεραπείες, για τα φάρμακα και την νέα τεχνολογία στις επεμβάσεις πρίν ακούσουν προσεκτικά τι έχει ο ασθενής τους.
Με αυτή την λογική λοιπόν πρέπει να καθίσετε με τους υποψήφιους πελάτες σας και να τους ακούσετε προσεκτικά ,κάνοντας τους πολλές ερωτήσεις πριν βγάλετε συμπεράσματα για το τι ακριβώς θέλουν.
Με αυτό τον τρόπο πρέπει να έχετε ως προτεραιότητα σας να αντιληφθείτε τους προβληματισμούς του κάθε πελάτη και στο τέλος να προχωρήσετε με την πρόταση σας.
2.Μην σκέφτεστε σαν πωλητές
Αν θέλετε να σας βλέπουν σαν ειδήμονες στον τομέα σας πρέπει να σταματήσετε να σκέφτεστε και να λειτουργείτε σας κλασσικοί πωλητές. Όταν λειτουργείτε σαν κλασσικοί πωλητές σε κάθε συνομιλία με την πρώτη ευκαιρία προσπαθείτε να εξυμνήσετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας, προσπαθώντας να εντυπωσιάσετε τον πιθανό αγοραστή. Αντί αυτού προτείνουμε να ακούσετε τον συνομιλητή σας με προσοχή και να καταλάβετε καλύτερα ποιος έχει και ποιος δεν έχει σοβαρή προοπτική για εσάς.
4.Μην υιοθετείτε κλασσικές τακτικές πωλήσεων
Οι περισσότεροι πωλητές προσπαθούν με κλασσικές τακτικές πωλήσεων, όπως να βγάλουν πειστικότητα, να δείξουν ενθουσιασμό για το προϊόν τους, και να δημιουργήσουν αίσθηση με εντυπωσιακά λόγια και παρουσιάζοντας υπερβολές για χάριν εντυπωσιασμού.
Τα πιο πάνω καλό θα ήταν να αποφεύγονται λόγω του ότι προδίδουν κάποιο που θέλει απεγνωσμένα να πουλήσει και λόγω του υπερβολικού ενθουσιασμού μπορεί να φανεί και όχι τόσο ειλικρινείς.
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω διατηρήστε μια ήπια προσέγγιση με το να ακούσετε τα προβλήματα του αγοραστή σας και εντοπίστε τα σημεία που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε με το προϊόν σας και τα πλεονεκτήματα του.
Αν τους ακούσετε προσεκτικά έχετε περισσότερες πιθανότητες να σας δουν σας ειδικό στο είδος σας.
5.Να ξέρετε πότε να κάνετε πίσω
Αν μετά από μια συζήτηση δεν φαίνεται ο πελάτης να ανταποκρίνεται σε αυτά που του προτείνετε σύμφωνα με την δική σας οπτική, καλό θα ήταν να ρωτήσετε την δική του άποψη και τις σκέψεις του.
Που ακριβώς νομίζει ότι χρειάζετε πραγματική βοήθεια. Αν διακρίνετε ότι δεν μπορείτε να τον βοηθήσετε με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας άμεσα, το πιο σωστό είναι να κάνετε πίσω χωρίς να τον πιέσετε.
Αυτό θα είναι καλό και για τις δύο πλευρές. Ο πελάτης δεν πρέπει να νιώσει ότι τον πιέζετε για να αγοράσει και παράλληλα εσείς θα πρέπει να αφοσιωθείτε σε άλλους στόχους που έχουν περισσότερες πιθανότητες να αγοράσουν και αξίζουν της προσοχής σας.
Αυτό θα το εκτιμήσει περισσότερο ο πελάτης και θα σας έχει εμπιστοσύνη. Εσείς τότε συγκεντρωθείτε στον επόμενο στόχο που έχει περισσότερες πιθανότητες να αγοράσει από εσάς.
6.Ο κανόνας του 15%
Όπως θα καταλάβατε και πιο πάνω ένας καλός πωλητής δεν πρέπει να είναι φλύαρος.
Ο πωλητής δεν θα πρέπει να μιλά για περισσότερο από το 15% ενός ραντεβού. Με το να μιλάτε πολύ δεν σας κάνει να έχετε τον έλεγχο της συζήτησης. Αυτό που είναι πιο σωστό είναι να κάνετε σωστές ερωτήσεις. Ακούστε προσεκτικά τις απαντήσεις του συνομιλητή σας και ενθαρρύνετε τον να σας ανοιχτεί δείχνοντας του ότι τον παρακολουθείτε.
Με αυτό τον κανόνα δείχνετε ότι είστε καλός ακροατής αλλά και ειδικός στο θέμα σας.
7.Μην δείχνετε ότι χρειάζεστε πολύ αυτή την συναλλαγή
Ας είμαστε δίκαιοι. Κάποιες φορές μπορεί να χρειάζεστε πολύ μια πώληση απλά και μόνο για να πληρώσετε τους λογαριασμούς σας. Οι υποψήφιοι πελάτες σας όμως δεν θα πρέπει να το καταλάβουν. Δείξετε σίγουροι και βγάλτε αυτοπεποίθηση προς τα έξω ώστε να πιστεύουν ότι δεν χρειάζεστε την αγορά τους. Δείξτε ότι είστε εκεί επειδή απλά πιστεύετε ότι το προϊόν σας θα τους βοηθήσει πραγματικά. Η ηρεμία και η αυτοπεποίθηση σας είναι αρκετά για να καθησυχάσουν τον πελάτη και να του περάσουν το μήνυμα ότι ξέρετε τι κάνετε.
Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι οι πωλήσεις μπορούν να γίνουν πολύ πιο απλές και εύκολες όταν ξέρετε για πιο πράγμα μιλάτε, δηλαδή είστε ειδικός και δεν προσπαθείτε να παραπλανήσετε τους άλλους.
Θεωρώντας ότι είστε ειδικός στον κλάδο σας το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να χρησιμοποιήσετε όποια από τα πιο πάνω χρειάζεστε για να βελτιώσετε την εικόνα σας στις συναντήσεις σας και να βγάλετε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στους συνομιλητές σας.
Να θυμάστε ότι δεν φτάνει να είστε απλά ειδικοί αλλά και να φαίνεστε.